Ostajana sinulla on lukuisia kontakteja ja sidosryhmiä ja hallinnoit valtavia määriä tietoa usein kansainväliselläkin tasolla. Tästä tulee entistä monimutkaisempaa ja kalliimpaa, jos joudut hankkimaan laitteistot liikkuviin ja hybridimuotoisiin työpaikkoihin. Lisäksi sinun on huomioitava uudet ympäristömääräykset, kuten toimitusketjua koskeva laki Saksassa. Kerromme white paper -julkaisussamme, miten voit varmistaa, että IT-hankintasi on kestävä JA kustannustehokas.
”Valitsimme CHG-MERIDIANin, koska he pystyvät käsittelemään kaiken läpinäkyvästi TESMA®-portaalissa ja koska heidän palautusprosessinsa teki meihin vaikutuksen. Kunnostamalla tuotteet he antavat niille uuden elämän. Se oli meille erittäin tärkeää, sillä samalla korkeat kestävyysstandardimme täyttyvät.”
Me uskomme kiertotalouden periaatteeseen. Toimitamme sinulle tarvitsemasi IT-laitteet ja viemme samalla vanhat laitteesi kunnostettaviksi ja myytäviksi edelleen. Näin laitteiden käyttöikä pitenee, elektroniikkajäte vähenee ja yrityksesi saa aina käyttöönsä uusinta IT-tekniikkaa.
Tarjoamme keskitetyn ratkaisun, jonka avulla saat käyttöösi kestävän IT-tekniikan kustannustehokkaasti. Aloitamme analysoimalla säästömahdollisuutesi: Mitkä laitteet ovat käytössä kansainvälisesti? Tarvitsetko niitä kaikkia? Minkälaisia sisäisiä kustannuksia hallinnosta, ylläpidosta ja korjauksesta aiheutuu? Myytkö jo edelleen vanhoja laitteitasi? Jos myyt, onko se kannattavaa? Jos haluat saada hiilineutraalin IT-ympäristön, se onnistuu kauttamme muutamalla sentillä kuukaudessa.
Tarjoamme asiakkaillemme mahdollisuuden kompensoida laitteidensa valmistuksessa, käyttövaiheessa, leasingin jälkeisessä vaiheessa ja kuljetuksissa aiheutuvat CO2-päästöt. Tämä tarkoittaa käytännössä lisämaksua, jolla tuetaan ilmastonmuutoksen hillitsemiseen tähtääviä valittuja kansainvälisiä hankkeita. Saat kansainvälisten standardien mukaisesti laaditun todistuksen säästetyistä päästöistä.
Voit käyttää esimerkiksi EcoVadis-alustaa. Sieltä löytyy tietoa monien yritysten sitoutumisesta yhteiskuntavastuuseen, ja yritykset on luokiteltu sen mukaisesti. CHG-MERIDIANilla on hopealuokitus, joten se on kestävyyden osalta parhaan 25 prosentin joukossa.
1. Kustannustehokas ja mukautettu liiketoimintakonsepti.
2. Paras mahdollinen läpinäkyvyys TESMA®-alustan ansiosta.
3. Kansainvälinen tiimi, joka ottaa mahdollisimman suuren osan taakastasi kantaakseen.
4. Vanhojen laitteidesi tehokas edelleenmyynti kiertotalouden periaatteen mukaisesti.
5. Hiilineutraali IT-ympäristö: vähällä vaivalla suuri vaikutus.
Deloitten vuonna 2021 toteuttaman Global Chief Procurement Officer Survey -kyselyn perusteella hankintaprosessien tehokkuus on noussut hankinnan tärkeimmäksi tavoitteeksi kustannussäästöjen tilalle.
iPhone 12 Pro -malliin liittyvien kasvihuonekaasujen määrä. Suurin osa näistä päästöistä syntyy tuotannossa. Tuotteen kunnostus ja edelleenmyynti voivat vaikuttaa siihen, että nämä päästöt jakaantuvat pidemmälle aikavälille.
Norjassa kestävyystekijöille annettu painoarvo julkisissa tarjouskilpailuissa. Muissa maissa valmistellaan jo vastaavia ehtoja.
”Yhä useammassa julkisessa tarjouskilpailussa yritysten on esitettävä kattava dokumentaatio kestävyystoimistaan, mikä lisää entisestään IT-hankinnan vaikutusta ja vastuita. Siksi EcoVadis arvioi CHG-MERIDIANin kestävyystoimet vuosittain.”
Joka vuosi lähes miljoona laitetta tulostimista älypuhelimiin kunnostetaan ja myydään edelleen teknologiakeskuksissamme tai hyväksyttyjen kumppaniemme kautta. Lähde mukaan Gross-Geraun teknologiakeskuksemme esittelykierrokselle.
OTE WHITEPAPER JULKAISUSTAMME
”Niukat resurssit ja digitalisaatio edellyttävät uudenlaista IT-hankintaa, joka on entistä käyttökeskeisempi ja jossa panostetaan entistä enemmän kestävyyteen. Se toimii perustana tehokkaalle IT-tekniikan hallinnalle sekä entistä paremmalle suunnitteluvarmuudelle ja joustavuudelle. Samalla se tarjoaa kiistattomia kustannushyötyjä.
Digitalisaatio, kestävä kehitys ja kustannustehokkuus ovat kaikki sidoksissa toisiinsa. Niiden avulla yritykset saavat monenlaisia etuja ja toimia tienraivaajina kohti sellaista yritysmaailmaa, jossa yhteiskuntavastuu on keskeinen osa asiakashankintaa ja asiakassuhteiden säilyttämistä.”